Nadira hilser på sauer

Jeg har vert fryktelig sløv med bloggingen i det siste. Fy meg. Men sånt er det vel for de fleste i blandt, at skrivekløen går litt opp og ned. 😉 Jeg kommer sterkere tilbake!

Ville bare dele et par korte videosnutter med dere. På tur i dag gikk vi forbi et sauebeite hvor det stod en liten flokk med lam. Det ene lammet fikk øye på oss, og kom løpende mot oss mens det kallte på de andre, sånn at hele gjengen kom styrtende bort til gjærdet. Jeg har aldri sett makan til tillittsfulle sauer!! Så utrolig søte! Nadira gjør ikke forskjell på noen, og hilste på sauene i tur og orden som om de skulle vert en hvilken som helst annen hund (haha), og når hun var ferdig med å hilse ville hun bare gå videre. 😀

Selv om hun i utgangspunktet virker vennlig  innstillt til sauer, så har jeg henne alltid i bånd når det er sauer i nærheten uansett, jeg stoler ikke på at jaktinnstinktet ikke hadde tatt overhånd hvis hun skulle klart å komt seg innenfor gjærdet. Jeg tror ikke hun hadde gått inn med intensjoner om å skade sauen(e), men jeg tror nok at sjansen er stor for at hun hadde gått inn i jaktlek-modus og løpt etter sauen(e), og det kan jo være skadelig nok i seg selv. Så jeg tar ingen sjanser. 🙂

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Nadira hilser på sauer

  1. Så søt ho er!!!
    Idag er det akkurat ett år siden Nalle ble «sauerein»…

  2. Hihi, skjønne Nadira 😀 De sauene her så jo trivelige ut 🙂 Møtt på sauer på tur som jeg omtrent syns løfter på leppa når det kommer dyr i nærheten av de, les: lite hyggelige sauer :/ ( Eller kanskje normale? )

    • Nadira

      Høres ut som normale sauer… Hehe 😀 Men de er jo naturlig utsatte «byttedyr» så de føler vel de må forsvare seg (eller å løpe vekk) av rent innstinkt antar jeg 🙂

  3. ….har dere hilst på flere sauer i det siste..? 😉
    Klem fra meg, nuss fra Nalle 🙂

    • Nadira

      Javisst, vi hilser stadig på disse sauene hvertfall, hehe. Nadira liker å stoppe å «prate» litt med dem når vi går tur i området. 😛

      Klem fra meg og nusser fra Nadira 🙂 🙂

  4. Så søt! Også hilser hun så pent 😀 Mio synes sauer er litt skumle han. Til tross for at han er en BC :p

Legg igjen en kommentar