Ferietur/roadtrip 06-09 juli

Tirsdag la vi ut på en aldri så liten roadtrip, Ståle, Nadira, og jeg. 🙂 Nadira fikk seg en god tur før vi dro, sånn at hun ikke skulle bli rastløs i bilen. Kjøreturen tok nemlig over 7 timer (inkludert flere småstopper, selvfølgelig) før vi endelig kom Norsjø ferieland, som ligger i Telemark fylke, ikke så langt unna Bø. Her overnattet vi i 2 netter – i telt. 😀

Onsdag morgen og frokost på gang – Nadira sniker selvsagt ikke, veloppdragen som hun er. Host. 😛

Nadira står å venter mens Ståle fisker og jeg knipser bilder. 😉

Det var litt kaldt på nettene, men Nadira hadde med seg senga si og fleezeteppet sitt til å ha over seg, så hun var en happy camper. 🙂 Hun la seg til rette og sov i teltet som om hun ikke skulle ha gjort annet. Hun boffet litt et par ganger på folk som gikk utenfor, men var ellers helt stille og komfertabel med å ha fremmede folk rundt seg på alle kanter. 🙂

ZzZzZ… 😉

Uten mat og drikke duger turboen ikke. 😛

Vi bedrev dagene her med å gå endel turer både på og utenfor campingplassen, hilste på folk og hunder ( det var mange som hadde hund med seg!), var på uteresturant å spiste biff og spillte maxiyatzi i teltet på kveldene – her slappet vi skikkelig av. 🙂

Torsdag morgen kjørte vi 4 timer til, og havnet dermed i Flå, som ligger Hallingdalen i Buskerud. 🙂 Her overnattet vi tredje og siste natta på Kolsrud camping, i en nydelig liten hytte omringet av fjell og med Hallingselva rett utenfor døra. Bedre blir det ikke!!

Litt kos må man ha! Nadira er fæl å skal gnikke og gni og slikke en i ansiktet, skikkelig kosegris!! 🙂

På kvelden dro vi på besøk til selveste Nøve og Nalle! 🙂 Det var så stas, nesten uvirkelig, å få møte dem på «ordentlig» etter å ha hatt kontakt og lest hverandres hundeblogger i 2-3 år! Nøve var like koselig og Nalle like skjønn i virkeligheten som på nettet. 😉 TAKK FOR GJESTFRIHETEN NØVE, BESØKET HOS DERE BLE HØYDEPUNKTET PÅ TUREN FOR BÅDE OSS OG NADIRA! 🙂  Hos Nøve og Nalle ble vi en god gjeng (det var flere besøkende), og Nadira fikk leke med hele 3 Lapphunder – Nalle, Ville (Finske Lapphunder) og Wilma (Svensk Lapphund). Dette synes selvølgelig at Nadira var utrolig kjekkt. Nadira og Wilma var ganske jevngamle og lekte utrolig godt i lag – koselig! Utenom at hun gravde et hull i plena (unskyld Nøve! 🙂 ) oppførte Nadira seg forholdsvis fint også, heldigvis – hun er jo egentlig bare snill og god, men finner enda på noen pøbelstreker i blandt. 😉

Nadira, Nalle, Wilma og Ville. 🙂

Nadira fant fort ut at hun ikke fikk stjele leka fra Ville. 😉

Nalle er en blid vert. 😉

Å få 4 hunder til å sitte og se fremover samtidig var et umulig prosjekt. 😀

Vi gikk en kveldsturtur også, oppover skogen/fjellet, og folket skavlet i vei mens vi åt markjordbær og Nøve fortalte koselige historier fra stedet vi gikk på. Åhh, så kjekkt vi hadde det. 🙂

Her fikk jeg neeeesten hele gjengen på bildet, bare Monica og Wilma (som gikk bak med meg) mangler. 😦 🙂

Trøtt som hun var etter mange timer med aktivitet slukte Nadira et måltid mat og gikk rett å la seg når vi kom tilbake til hytta…

Morgenen etter hadde hun på mystisk vis forflyttet seg fra senga si og opp i senga mi. 😛 (Sjekk de trøtte trynene!)

Før vi vendte snutene våre hjemover tok vi oss en spasertur i Hallingdalen. Det er litt greit at hunden har minst mulig energi før den skal sitte i bilen over lenger tid, synes jeg. 🙂 Ellers er det jo fort gjort å bli rastløs…

Turen hjem tok rundt 8 timer. Denne gangen kjørte vi over Hardangervidda (på tur bortover kjørte vi over Haukelifjell). Må bare skryte over Nadira her, hun er så fin å ha i bil, hun har ikke sagt et eneste pip enda hun har kjørt nesten hele dager i strekk. Hun bare sover eller ser ut av vinduet, helt avslappet. 🙂 Det overrasket meg litt at hun hadde  mye tålmodighet, hun er jo en ganske så aktiv krabat. Men jammen kan hun være tålmodig hvis hun vil, ser jeg! 🙂

Vi tok en litt lenger stopp på Hardangervidda – knipset bilder, kjøpte suvenirer og is, og hilste på trollet. 😉

Vi har hatt en helt fantastisk tur, vi har kosa oss utrolig masse alle 3! Jeg rekker jo ikke å skrive en brøkdel av alle de fine små øyeblikkene og opplevelsene vi har hatt i løpet av disse 4 dagene, men her er en «liten» smakebit hvertfall. 🙂 Hallingdalen var som sagt høydepunktet, for et nydelig sted… Og ikke minst trivelige folk! 😉 Jeg tilbake dit en vakker dag. Jeg har tatt et hav med naturbilder også, men det blir for mye å legge ut her. For de som har meg på Facebook så har jeg lagt ut et knippe bilder der da. 🙂

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Ferietur/roadtrip 06-09 juli

1. Så dere dro rett hjem! Det ble det jo en fin rundtur iallefall. Håper det frister til gjentagelse. Neste år er snekkerbua garantert klar som gjestehus 😉
    Jeg koser meg med bilder og minner igjen og igjen. SÅÅÅ moro å ha møtt dere alle tre 🙂

KLEM fra meg

• Nadira

Vi dro rett hjem ja. 🙂 Vurderte å overnatte i Bergen ei natt men vi kjørte feil så da måtte vi hjem enten vi ville eller ei. 😛 Hehe.
      Det var såååå morro å møte dere også!

KLEM 🙂

2. Jammen ser det ut til at Nadira ligger godt der i senga si med fleece-teppe over 🙂

3. Gry Viola Aasen

Kjempe koselige bilder fra turen dere!!
    Ha en fin sommer videre!
    Kjenner godt til det å kjøre feil..
    Vi skal på en kjøretur seinere i sommer og da har jeg bestilt hytter oppover. Så da håper jeg ikke vi kjører så veldig feil!
    Nordsjøferie land er et flott sted. Vi bor ikke så langt unna!

• Nadira

Koselig at du «stakk innom» bloggen vår og la igjen en hilsen! 🙂
      Norsjø ferieland er et flott sted ja, det blir muligens en tur dit igjen i løpet av høsten på oss. 🙂
      Ha en fin sommer du også, og god tur!! 😀

4. Så masse fine bilder, det så jo ut som en utrolig koselig tur! 🙂 Og Nadira var kjempe flink som var så flink på turen. Om vi møtes en gang lurer jeg på hvordan Nadira og Alisha reagerer på hverandre 😉

• Nadira

Det lurer jeg også på. 🙂 Jeg de kommer til å like hverandre godt, Nadira er ei omgjengelig jente, og det virker Alisha å være også. 🙂